Wednesday, June 26, 2013

Jangan Abaikan Sakit Belakang!



SAKIT pada belakang badan merupakan sakit yang kerap berlaku pada setiap orang dewasa. Lazimnya, seseorang itu akan mengalami episod kesakitan sekurang-kurangnya sekali seumur hidup.
Namun, ramai dalam kalangan kita mengambil ringan terhadap sakit belakang. Walaupun kebanyakan sakit belakang tidak mengundang bahaya atau membawa maut, ia wajar mendapat perhatian yang teliti sekiranya berterusan.
Antara penyebab sakit belakang yang sering berlaku ialah slipped disc atau cakera tergelincir. Ia boleh terjadi pada mana-mana kedudukan antara 33 vertebra yang membentuk tulang belakang.
Menurut Pakar Ortopedik, Trauma dan Pembedahan Tulang, Pusat Perubatan Tropicana, Dr. Joseph Yap Chong Kiat.,cakera sebenarnya terbahagi kepada dua bahagian. Bahagian luarnya yang seperti getah dan dipanggil anulus fibrosus manakala bahagian tengah seperti gel pula dipanggil nukleus pulposus.
Cakera tergelincir sebenarnya merujuk pada keretakan dan koyakan pada bahagian anulus. Ia menyebabkan nukleus tertolak ke dalam keretakan atau koyakan itu lalu menyebabkan cakera membonjol.
Kebanyakan kes cakera tergelincir terjadi disebabkan kecederaan akibat hentakan akibat terjatuh atau mengangkat beban yang berat.
Ia juga boleh berlaku akibat kecederaan ringan yang berterusan yang dipanggil RSI (repetitive stres injury). Contohnya, duduk atau memandu dalam kereta berterusan selama berjam-jam. Dalam keadaan sebegitu, tekanan boleh berlaku pada cakera. Ia menyebabkan ketegangan yang seterusnya mengakibatkan anulus koyak sedikit.
KENAPA PERLU RISAU KERANA PREMIUM BEAUTIFUL MERUPAKAN PENYELESAIANNYA....

7 KELEBIHAN PREMIUM BEAUTIFUL :
1. Premium Beautiful merupakan perintis / pioneer kepada pakaian dalam yang mempunyai teknologi Far-Infrared Rays (F.I.R.). Premium Beautiful juga sudah berada di pasaran Malaysia lebih dari 15 tahun. 
2. Superbrands, iaitu Premium Beautiful merupakan pakaian dalam yang paling laris dan terhangat di pasaran kerana Premium Beautiful sangat berkualiti dan tahan lama. 
3.  Mendapat pengiktirafan Persatuan Tulang Belakang Amerika Syarikat dan Canada. 
4. One stop centre – Premium beautiful memiliki segala-galanya. Dicipta dengan berkonsepkan 70% kesihatan + 30% kecantikan = 100% keyakinan. Kesihatan badan akan lebih terjamin, InsyaAllah, di samping dapat memecahkan lemak. Premium Beautiful juga dicipta dengan berkonsepkan mesra pengguna, oleh itu, pemakai akan merasa selamat dengan pemakaian Premium Beautiful. 
5.  Teknologi datang dari 3 buah negara maju
  • Amerika Syarikat – Jahitan stereoscopic iaitu jahitan yang tahan regangan. So, that’s why Premium Beautiful nie pakai berapa lamer pon takkan regang. 
  • Germany – Fabrik aquatech dan aquadyne, iaitu fabrik di mana ia mampu seimbangkan suhu badan dan tidak meresap peluh. Oleh itu, pemakaian Premium Beautiful untuk jangka masa selama 8 jam sehari tidak akan mengeluarkan sebarang bau. 
  • Japan – Teknologi F.I.R.
6.  Mampu dimiliki oleh semua orang.

7.  Lifetime Waranty . So, sebarang kerosakan akan direpair secara Free Of Charge.


Tidak rugi memiliki Premium Beautiful kerana keistimewaannya. Seribu satu corset yang AJAIB!!!

*** PESANAN : JANGAN ABAIKAN KESIHATAN ANDA..




sms/whatsapp/wechat ke 017-8702284

- @inul m@rdhi@h -


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...