Thursday, April 24, 2014

JTX Oil dan JTX Air Tracker yang MENJIMATKAN minyak!!

Suka saya untuk berkongsi mengenai KILLER PRODUCT..Di sini saya berkongsi info melalui info leader saya sendiri.. Thanks Ridhuan Che Rus...



Bagaimana dengan minyak pelincir JTX boleh menjimatkan minyak? Sebelum tu, anda perlu baca serba sedikit mengenai minyak pelincir JTX DISINI . Untuk pengetahuan anda semua, minyak pelincir JTX ini adalah berbeza daripada minyak pelincir lain yang ada di pasaran (sama ada semi-sintetik / fully-sintetik). Ini kerana minyak JTX ini berasaskan minyak mineral (bukan sintetik) dan dihasilkan dengan menggunakan teknologi TRIBOLOGY (geseran) di mana terdapat satu lapisan iaitu Tribology Coated Film (TCF)di dalam kandungan minyak tersebut. Teknologi ini berasal dari USA.

Kandungan TCF tersebut bersifat magnetik dan sentiasa melekat di dinding enjin/piston walaupon kereta mengalami masalah enjin leaking atau di masuki air. Teknologi Tribologi dan TCF ini menjadikan pergerakan piston di dalam kenderaan menjadi lebih lancar kerana geseran di dalam enjin telah dikurangkan. Pengurangan geseran di dalam enjin membolehkan piston bergerak di tahap optimum di mana ia boleh menjimatkan penggunaan tenaga (petrol) untuk menggerakkan piston tersebut. Secara tidak langsung boleh mengelakkan engine parts daripada cepat haus. 



Minyak pelincir yang bersifat magnetik walaupun di dalam air
Minyak pelincir JTX melindungi bahagian enjin dan melancarkan pergerakan piston

Ringkasan Spesifikasi Minyak JTX

★ Jimat petrol (10% to 25% or more)
★ Tambah HP
★ Tribology Technology Oil
★ Jimat kos service (10,000km)
★ Extreme pressure
★ Anti wear
★ Anti carbon
★ Anti sludge
★ Anti oxidation
★ Anti rust
★ Anti acidic
★ Low temperature
★ multigrade oil (petrol/diesel/ngv/turbo/superchrge/n.a)
★ Minyak high class termurah dipasaran
★ semua kelebihan bleh dibuktikan dgn technical
demo by falex machine dan testimoni pengguna jtx..

✔ Tribology Confirmed (TCF)
✔ Anugerah SUPERBRANDS
✔ Diperakui ISO 9001
✔ Diperakui API/SAE/ACEA
✔ Disahkan CUMMINS/Global DHD-1/Volvo VDS-3/GMP
✔ Kelulusan PDA 11241
✔ Beribu TESTIMONI dari pelanggan

Kelebihan :
✔ Diperkuat dengan EP/AW - Tahan Tekanan Lampau

Spesifikasi :
✔ API Gred > SL (Petrol) / CI-4 (Diesel)
✔ SAE Gred > 15W-50 atau 10W-40 (Multigred)
✔ Sesuai untuk semua jenis kenderaan bermotor. 

JTX AirTracker



Bagaimana killer produk JTX AirTracker ni boleh menjimatkan minyak? Seperti penerangan di atas mengenai minyak pelincir JTX, anda juga perlu tahu serba sedikit mengenai JTX AirTracker DISINI 


Amnya semua mengetahui enjin berfungsi kerana berlaku pembakaran di dalam enjin. Pembakaran terjadi kerana adanya elemen bahan api dan udara (oksigen). Tanpa salah satu elemen tersebut, pembakaran tidak akan berlaku. Akan tetapi, pembakaran yang berlaku di dalam enjin tidak mencapai pada tahap optimum disebabkan luas permukaan molekul-molekul udara. Akibatnya penggunaan bahan api yang berlebihan digunakan untuk membakar molekul-molekul udara yang besar tersebut dan akhirnya menambahkan penghasilan karbon monoksida dan karbon dioksida melalui ekzos.

JTX Air Tracker ni yang diletakkan di bahagian 'air filter box' berfungsi untuk menukarkan molekul-molekul udara kepada struktur molekul yang sangat-sangat kecil. Bila molekul udara tu dah sangat-sangat halus, maka pembakaran yang berlaku lebih sempurna dan optimum. Tak perlu penggunaan petrol yang lebih untuk dapatkan pembakaran yang sempurna. Sebagai contoh, pembakaran senaskah suratkhabar dengan surat khabar yang telah dikoyakkan kepada bahagian-bahagian yang lebih kecil yang mana lebih cepat terbakar? Sudah semestinya suratkhabar yang yang telah dikoyakkan itu. 

Bila pembakaran minyak berlaku dengan sempurna dan optimum, maka enjin kereta kita dapat perform dengan cemerlang. Piston pun bergerak dengan lebih lancar kerana penggunaan minyak JTX (kurang geseran) dan ini boleh menjimatkan pembakaran minyak kereta untuk prestasi yang sama. Jadi komponen dalam enjin kita pun tahan lebih lama. Bukan sahaja boleh jimatkan petrol, tapi teknologi JTX Air Tracker juga menyumbang kepada persekitaran yang lebih hijau kerana bila pembakaran sempurna, kadar pengeluaran karbon monoksida dan karbon dioksida dapat dikurangkan. 



Jadi kesimpulannaya, bagi penjimatan minyak petrol dan penjagaan enjin yang lebih lama anda disarankan menggunakan minyak JTX 1000 atau JTX Gold BERSAMA dengan JTX AirTracker. Cuba dulu, baru anda rasa.

Hubungi saya untuk harga istimewa :

Tel : 017-8702284
Email : ladyainul@yahoo.com

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...